Min vikt före + efter Robinson!

Äntligen har jag börjat komma igång med träningen på riktigt igen! PHU! Tur det för post-Robinson-svullandet är knas på högsta nivå. Man äter ALLT i sin väg! Jag har pratat med några av de andra överlevarna och de säger att de också fått ett galet förhållande till mat, så här första tiden efter programmet. All svält har gjort att man känner sig väl värd alla onyttiga godsaker man kan tänka sig. Det är ju helt OK ett tag...men nu börjar man ju bli orolig att detta unnande aldrig ska sluta. 

Till råga på allt hade jag ju även gått upp 5 kg med flit inför Robinson-äventyret. Kändes konstigt att tvinga i sig alla grejer som jag vanligen åtminstone försöker begränsa mitt intag av. Men det var en jäkla tur att jag gjorde det för annars hade jag gått ner skrämmande mycket. Det var tillräckligt svårt att rasa mina 10 kg på så kort tid. Det kändes verkligen stor skillnad på att först bränna fett och sedan att använda muskler som energikälla. Det kändes verkligen som att man höll på att dö, sakta men säkert, och det läskiga är att det var ju exakt vad man gjorde också!

Min största träningsmotivation har alltid varit att kunna äta vad jag vill för jag ÄLSKAR verkligen mat. Hårda dieter och size zero ideal är inget för mig! Mitt kroppsideal ligger närmare coola häcklöperskor som Kallur än nedbantade Paris Hilton-brudar. Idag blev det mina sedvanliga 60 min av hård sim-och-vatten-löpträning på Eriksdalsbadet. Jag har utvecklat ett slags LÖPPROGRAM som jag gör I DJUPT VATTEN. Det påminner lite om plyometrics, som friidrottare gör på land för att förlänga löpsteget etc. Fullkomligt OUTSTANDING träningsform för hela kroppen men framför allt för bålen, rumpan, baksida lår och ryggen. Inte helt fel ställen att bli rippad på, ifyaaskme! Det är konditionskrävande samtidigt som det är ytterst skonsamt för lederna. Perfekt för ett träningsfreak som jag! När jag inte agerar personlig tränare för någon, kör jag programmet själv med min vattensäkra iPod som sällskap. Idag hade jag laddat ner min homeboy DJ Ozones senaste dancehallmix på den och det gjorde mig definitivt lite extra taggad!

Jag har lagt upp lite bilder som visar viktförändringen före och efter Robinson. Den sista bilden föreställer min 60-åriga mamma. Hon har verkligen format mig när det gäller att se kroppen som ens tempel. Tack vare att jag är bokstavligen uppväxt i gymmet (Old school á la Sun Gym i Solna på 80-talet!) och på nyttig mat, ser jag ut som jag gör idag. Jag är fullt medveten om att jag inte är allas "cup of tea" men det är helt OK för jag gör MIN grej och jag gillar mitt tempel!



Kommentarer
Postat av: Anna Lundh

hahaha underbara bilder! Jag tar med träningskläderna nu i helgen så kör vi stenhårt övrig tid vi inte springer med ett drinkglas i handen! Längtar!! Ses på fredag!

2009-02-25 @ 12:50:27
URL: http://mizzsunshine.blogg.se/
Postat av: Jossanpossan

Fasiken va du gick ner.. Har du stannat eller ätit upp dig nåt

Nja Anna sötis.. träna övrig tid får Ni göra Jag kommer va "sjuuuuuukt" bakis..

Saknar er som satan

PUsssss

2009-02-25 @ 19:26:13
URL: http://pussjossan.blogg.se/
Postat av: Angela Monroe

Eller hurrr! Jag har ätit upp mig en del. Min våg är som tur är paj och jag vet inte vad jag ligger på nu ;) men det är inte -10kg i alla fall.



Anna, jag har sett att du fortfarande äter gröt. BRA! Sover du hos mig eller nåt annat träsktroll?



2009-02-25 @ 22:50:58
URL: http://angelamonroe.blogg.se/
Postat av: Niklas

Hm, kan du möjligen låna ut din mammas telefonnummer en liten stund?

2009-03-02 @ 09:00:50
URL: http://www.niklaskrog.nu
Postat av: Svullen skåning

Du fick inte jättemycket tv-tid i första avsnittet, men att döma av din viktnedgång har du spenderat en hel del tid på ön, vilket är KANON! För jag vill se mer av dig och din balla personlighet Ms Monroe. Och: du är def(f)initivt MIN kopp the. Puss på dig!

2009-03-22 @ 11:27:28
Postat av: Anonym

I bilden till vänster är du jättefin, schyst booty ;]

2009-05-30 @ 03:38:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0