Pruttar och bokomslag

Har precis käkat lunch med Skorpan (min syrra Freja). Hon var på Kingsize festen på Berns igår kväll och sov hemma hos Birreblomman. Skorpan fick nog av mig igår, när hon stod och sminkade sig inför utgången. Det luktade tydligen mindre gott i hela lägenheten och - hör och häpna - hon beskyllde MIG och min post-Robinson-svull-untill-you-die-mode för detta! Jag som precis mumsat i mig nybakad kladdkaka och en massa godis, kände mig lite skyldig faktiskt. Skorpan rådde på bot och tände doftljus. Tänkte inte så mycket mer på detta under kvällen ända till magen plötsligt sade upp sig, med omedelbar verkan. "Jag skiter i det här!" sa den. Bokstavligen.

Janis den magnifika  Ingen rädsla bokomslag   sista resan bokomslag angelamonroeblogg
Skorpan, världens bästa gratismodell!

Efter lunchen ringde bokförlaget till min senaste omslagsillustration. Många kockar hade kommit fram till att det skulle ändras lite här och lite där. Min omslagsmodell var som tur var fortfarande OK. Skönt, för hon var GRATIS! Skorpan är nämligen min ständigt återkommande gratis-modell. Spelar ingen roll att det behövdes en tonårstjej i mörk kortklippt frissa och att hon inte riktigt stämmer in på den beskrivningen. Thank God for PhotoShop! Det är hon på samtliga bilder ovan. Killen som drar i håret är min granne, som fick rycka ut som panik-sista-minuten-modell, kvällen innan deadline. Vad ska en stackars illustratör göra?

Kommentarer
Postat av: Anna lundh

jag anländer till sthlm kl 14.16 imorrn! Har inga planer på hur dagen ska styras upp, lovade träffa nina några timmar innan vi drar till reunionen. haka på! Men kan jag boka in mig i ditt träsk första natten nudå?? annars var även mika villig att göra plats för mitt rovhål haha.. pusss my sis! Fan ska bli sjukt kul att träffa din syrra och se hur lika ni är :D

2009-02-26 @ 21:44:59
URL: http://mizzsunshine.blogg.se/
Postat av: Niklas

Skönt att du kunde fixa till omslaget till Sista resan med hjälp av en hårslitande granne. Haha!



Blicken från din syster på Janis-omslaget knäcker. Nu har jag träffat henne i verkligheten och hon knäckte lika hårt då. Tur att jag är så gammal. Du och syrran är lika, trots skillnaden i storlek. Ni är som två olika versioner av samma tjej. (Mamma?)

2009-02-27 @ 15:52:12
URL: http://www.niklaskrog.nu
Postat av: Angela Monroe

Tack, jag vet! Det är lite svårt att vara ödmjuk när man har världens finaste syster :)



Vi är lika för att vi båda brås på Daddy Cool. Vi har inte samma mamma.



Sörru så att e

2009-02-28 @ 04:21:06
URL: http://angelamonroe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0