1000apor + porrsite från -96

Idag har jag pysslat med personlig marknadsföring på hög/låg nivå. Vilket av dem beror på hur man ser på saker och ting. Sociala nätverk som Facebook ska inte underskattas! Jag har lyckats hooka rumskompisar, jobb och nya nära vänner där. Luv it! Förutom att det är kanon att nätverka med, nu när ALLA (till och med min Daddy Cool och min rippade morsa) finns där, är det ju himla roligt också. Idag roade jag mig med att posta Robinson-länkar. Kuligast hittills är en från 1000 Apor där grabbarna Schulman skriver: 

Speciellt med Angela: Hon är krum. Innan hon bytte namn och flyttade till Sverige var hon under flera år instängd i en källare i Österrike.

Jag var ju bara tvungen att kommentera det:

HAHA! Jag är KRUUUM! Amen shit, Alex! Hur fan har ni luskat reda på mitt dunkla förflutna så snabbt? Visserligen är jag mycket riktigt krum men detta med att jag suttit instängd i en Österrikisk källare är faktiskt inte helt sant. Jag växte däremot upp som adopterad till en österrikare som senare blev guvenör i Kalifornien. Han tvingade mig att jobba som Wonderwoman med att rädda folk i nöd mot endast mat som betalning. 


Se bildbevis här!

Idag har jag också funderat ut hur jag ska formge den här bloggen. Det är uppenbarligen inte bara jag som tycker den ser pinsamt ouppstyrd ut i nuläget. Sitter just och chattar med min gamla polare Lanci om detta. Som alla mina nära vänner, är han inte rädd att säga precis som det är. Han tycker att min blogg "ser ut som en porrsite fran -96". Tack Lanci! Det var precis de slags associationerna jag ville förmedla med detta formspråk! HAHA! Nu är det officiellt. Jag MÅSTE lära mig lite mer kodning. Promise. Ska mecka fram nåt schnyggare. Lite jobbigt att vara grafisk formgivare i dessa lägen. Man har liksom inget att skylla på. Prestationsångest får man också. Cleant som fan ska det vara, annars får man skämmas. Okej, okej Lanci, jag ska mecka fram en schysstare look så att du slipper skämmas för att du känner mig.

Lanci, Sophie och jag i somras på Notting Hill Carnival i London.
Sophie, Lanci och jag i somras på Notting Hill Carnival i London.

Nu ska jag sussa. Ville bara säga en sak till. Detta riktar sig till min syrra, Freja, som för tillfället är min rumskompis pg Yeya är i Argentina och pussar på sin proffsbasketspelande pojkvän. Freja, du är skäligen misstänkt för att ha sorterat ut alla mumsiga Fazermintar ur godispåsen, innan du smet iväg. Du riskerar böter och kanske till och med samhällstjänst för detta brott, som knappast kan betraktas som ringa i dessa post-Robinson-svulla-till-you-die-tider...Humpf...!

Freja, min Fazermintsätande syster. Illustrationen är en tavla gjorde jag till henne i julklapp.
Freja, syrra oc Fazerminttjuv. Till höger är en illustration som jag gjorde som tavla till henne i julklapp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0