Plåtning för Whales CD-omslag

Mitt stora musikintresse gör att jag tycker det är extra kul att formge CD-omslag till artister. Förra året designade jag tex Daniel Lindströms platta. Whales är en av de coolaste och mest talangfulla artister jag vet och när han frågade om jag ville designa hans debutplatta som soloartist kunde jag inte annat än säga ja. Låtarna är de TYNGASTE! Whales har länge uppträtt med sitt ska band Club Killers (www.myspace.com/clubkillers) och första gången jag såg dem live blev jag helt tagen. Sjukt bra liveband!

Idag agerade jag art director på plåtning till Whales nya album omslag. Yanan Li rockade bakom kameran och vi fick riktigt TYNGA pix!

Vi bestämde att vi skulle använda den coola Hötorgstunneln som plats för plåtningen. Fotograf var den OTROLIGT DUKTIGA Yanan Li. Det var första gången som vi jobbade ihop och det kändes extra kul att vi vajbade så bra och utvecklade varandras idéer på direkten. Nu var det ju iofs svårt att misslyckas då vi hade en grym modell :)








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0